2017. június 7., szerda

Havasi kifli

Vaníliás kiflit, lekváros kiflit  sütöttem már de ezzel az elnevezéssel most  először amit Rozi gyűjteményéből választottam.(Fél adagból készítettem azt írom le)
                                                                             


Hozzávalók:1 db tojás, 1,2 dl tej, 1,5 dkg élesztő, 12,5 dkg zsír, 35 dkg liszt, só, mk. cukor. Lekvár a tészta töltésére és vaníliás porcukor a forgatáshoz. 
🌻
Elkészítése:  Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt kanál liszttel elkevertem és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem  a zsírt összemorzsoltam majd a többi hozzávalóval és az élesztővel tésztát dagasztottam belőle , amit letakarva hagytam 1 órát kelni. Ezután enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a tésztát   és cipókra osztottam   majd  egyenként köralakra nyújtottam amit 8 cikkre vágtam. A cikkek vastagabb felére tettem kis kanálka szilvalekvárt  és feltekertem . Tepsibe raktam majd előmelegített sütőben 200 fokon 20' sütöttem . Még melegen vaníliás porcukorba forgattam. Nagyon finom !
Jó étvágyat kívánok !

Nincsenek megjegyzések: