2017. június 16., péntek

Néha nem úgy történnek a dolgok...

ahogy azt előre eltervezem. Lehet hogy kicsit pozitív energiával voltam feltöltve mikor február elején befőzési terveimről regéltem itt. ?  Egy dolog tervezni és másik dolog véghezvinni. Sajnos ebben sok dolog közrejátszik de leginkább annak  mérlegelése hogy megéri-e a drága gyümölcs + cukor felhasználásával  készíteni befőttet, lekvárt? Akinek kertje van annak természetesen igen mert akkor csak a cukor ára ami terhelő lehet! Mindenesetre az elmúlt évhez viszonyítva elvagyok maradva a befőzés terén. Már csak abban reménykedem hogy  tudok majd számomra vagy inkább pénztárcámnak megfelelő árban és minőségben  jó gyümölcsből pár üveg lekvárt majd később /ha nem jön természeti csapás/zöldségekből lecsót készíteni!Addig pedig nézem hogy mások kamra-polcain hogy gyűlnek a befőttek!
                                                                         
                                                                    
      

4 megjegyzés:

marisz57 írta...

Jól látod Éva, hogy idén nagyon drága a gyümölcs! :( Még akinek van kertje, annak is kevesebb a kedvezőtlen tavaszi időjárás miatt. Én is úgy vagyok vele, hogy ami megterem, azt főzöm be. Szerencsémre van néhány tő reberbara a kertemben, ami magában is jó befőttnek, lekvárnak, de más gyümölcsökkel összefőzve is kitűnő. Cseresznyével már főztem, hétvégén pedig meggyel főzöm össze lekvárnak, mert sárgabarck olyan kevés van a fán, hogy az idén az nem lesz .Azért majd néhány üveggel biztosan te is főzöl be ezt-azt - ahogy ismerlek, megspórolod máshol. :)

aranyos fodorka írta...

Ha ez bárkit is megnyugtat - erre mifelénk (Pécs) is átkozottul drága a gyümölcs. Nagy nagy szerencsével (kora hajnalban, előző napról maradt) epret tudtam venni 500-ért, de a kajszi - bár talán még nincs itt a befőzés ideje - 6-700 Ft most. Ha nem megy lejjebb, akkor nem lesz kajszilekvár az idén....A meggyel szerencsém volt, azt kaptam :-)

Timi írta...

A múltkor én is a piacon jártam és megdöbbentem, hogy a cseresznye kilója ezer forint felett van! Apuék kertjében van cseresznye is, meggy is, így nem szoktunk venni, ezért is csodálkoztam a magas áron... sajna a mieinkben elég sok a kukac is.. igazi bio gyümölcs :o)

Éva írta...

Köszönöm hogy megosztottátok véleményeteket! Sajnos várni kényszerülök hogy valamiből tudjak télire berakni legalább pár üveggel mert azért még mindig olcsóbb eltenni mint a boltit venni és legalább tudom hogy mi van benne:-)