2017. július 18., kedd

Házi készítésű ketchup "Ízőrzők" Szany

Több receptet kipróbáltam már ebből is de nem tudok ellenállni ha találok egy számomra eddig ismeretlent ezért  most erre esett a választásom !
                                                                             


Hozzávalók:1 kg paradicsom, 25 dkg reszelt alma, 10 dkg vegyes zöldség/sárgarépa, fehérrépa) reszelve, 10 dkg reszelt vöröshagyma, 1 dl 5 % almaecet, másfél csapott evőkanál só, 10 dkg cukor. fűszerek: fél evőkanál mustármag, 4 db szegfűbors, 4 db babérlevél 10 szem egész bors, mivel szeretjük a csípős ízeket ezért -csípős paprika.
Elkészítése:  Paradicsomot megmostam feldaraboltam, almát mosás pucolás után lereszeltem a zöldségekkel együtt, a hagymát csak felkockáztam mivel a végén turmixolva lesz. Mindezeket egy fazékba tettem a fűszereket rápakoltam kicsit átforgattam  és letakarva egy éjszakán át pihentettem. Másnap feltettem takaréklángon  főni másfél óráig  közben  néha  megkevertem. Ekkor levettem a tűzhelyről  a  babérlevelet kivettem belőle turmixoltam visszatettem felmelegítettem  ismét ha szükséges ilyenkor még cukrot vagy mézet lehet hozzá tenni. Előkészített üvegekbe szedtem fóliával és tetővel zártam le majd száraz dunsztba hagytam kihűlni.Ezután címkéztem és tettem téli szálláshelyükre:)
-(Főzés közbeni illata és kóstolás alapján nagyon finom!)
Házi mindig jobb !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De jó recept, finom lehet a sokféle zöldségtől, almától, és gondolom szép sűrű is lett! Lehet hogy én is kipróbálom majd :-)

Éva írta...

Katalin nagyon finom és jó sűrű lett, egy próbát megér de lehet hogy többet is?:-)) Köszi!