2017. december 11., hétfő

Mézeskalácsból ajándék-kísérő

Már készítettem mézesből is  de most annyira jónak láttam ezt a receptet és ami lényeges kis mennyiség volt megadva amiből 18 db figura lett .

Hozzávalók:  4 dkg vaj/margarin, 10 dkg liszt, 1 kk. szódabikarbóna, 2,5 dkg porcukor, 1 teáskanál mézeskalácsfűszer, 1 evőkanál méz, 1 db tojás.
Elkészítése: Margarint a liszttel elmorzsoltam hozzátettem a többi hozzávalót és összegyúrtam. Letakarva 30' pihentettem , ezután 5 mm vastagra kinyújtottam a tésztát és különböző formákkal kiszaggattam. A forma felső részébe szívószállal lyukat csináltam ide fűzök  be majd valamilyen megkötőt . Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam amit előmelegített sütőbe tettem és 170 C fokon igen hamar 6-7 ' alatt megsült. (A képen látható formákon kívül szíveket  csináltam még de az már feldolgozás alatt van:-)) Bármilyen módon lehet díszíteni. Nagyon finom puha a tésztája is , akár a mennyiséget duplázva vagy triplázva  csak süteménynek is eltudnám képzelni:)
Sok sikert hozzá!

Nincsenek megjegyzések: